Przesyłanie tekstów

Przejdź do logowania lub Zarejestruj aby zgłosić tekst.


Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.

  • Tekst nie był dotąd nigdzie opublikowany ani nie jest przedmiotem postępowania w innym czasopiśmie.
  • Tekst zapisany w formacie OpenOffice, Microsoft Word, RTF lub WordPerfect.
  • Jeżeli jest dostępny należy dostarczyć URL dla pozycji bibliograficznych.
  • Tekst zawiera pojedyncze spacje; używa 12-punktowej czcionki; stosuje kursywę zamiast podkreślenia (z wyjątkiem adresów URL); a wszystkie ilustracje, ryciny i tabele są umieszczane w tekście w odpowiednich punktach, a nie na końcu.
  • Tekst jest zgodny z wymogami stylistycznymi i bibliograficznymi określonymi w Wytycznych dla autorów.


Biuletyn Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin publikuje prace oryginalne, ujęte syntetycznie, prezentujące zakończone cykle badawcze i wyraźnie sprecyzowane etapy, a także krótkie komunikaty zawierające informacje o rozpoczętych pracach, sprawozdania z konferencji, zwięzłe prace kompilacyjne oparte na wynikach najnowszych badań krajowych i zagranicznych oraz recenzje książek. Prace przysłane do redakcji nie mogą być nigdzie publikowane, ani przesyłane do druku w innym wydawnictwie. Autor(zy) zobowiązani są przedstawić pisemne oświadczenie o niepublikowaniu pracy w innym czasopiśmie i ich osobistym wkładzie w powstanie publikacji. Preferowane są prace krótkie (do 0,5 arkusza). Warunkiem przyjęcia przez redakcję pracy jest wpłacenie opłaty 100,00 PLN na konto Instytutu PEKAO S.A. I O/ Błonie nr 54 1240 2164 1111 0000 3561 7204. Kwota nie podlega zwrotowi. Powyższa opłata nie dotyczy pracowników IHAR. Pracę należy składać do redakcji w wersji elektronicznej wraz z potwierdzeniem wpłaty na konto Instytutu oraz pismem kierującym podpisanym przez przełożonego.

Praca powinna być w formacie Word for Windows (format strony A4, włączona numeracja wierszy). Tekst powinien być pisany z zachowaniem odstępu 1,5 wiersza. Na pierwszej stronie podaje się nazwiska autorów oraz nazwy zakładów pracy, należy podać tytuły naukowe autorów, adresy korespondencyjne i adresy e-mail, adresy miejsca pracy i numery telefonów. Tekst pracy zamieszcza się od drugiej strony. Prosimy o używanie standardowych czcionek Windows. Prosimy nie używać spacji do wyrównywania i rozmieszczania tekstu, natomiast należy wykorzystywać polecenia: wyśrodkuj, wyjustuj, wyrównaj lub tabulatora. Należy unikać dzielenia wyrazów. Tytuł powinien być krótki, ale precyzyjnie informujący o treści pracy (w językach polskim i angielskim). Po tytule w każdej pracy (z wyjątkiem recenzji książek) powinny znajdować się streszczenia (w językach polskim i angielskim) i słowa kluczowe w porządku alfabetycznym (do 7 słów). Streszczenie, nieprzekraczające 250 wyrazów (ok. 20 wierszy) powinno informować o metodzie i ważniejszych wynikach pracy.
Tekst główny zaleca się podzielić na: wstęp wyjaśniający cel i założenia pracy, materiał i metody stosowane w pracy, wyniki, dyskusję oraz wnioski. Podtytuły należy wyróżnić większymi odstępami między wierszami. Kursywą piszemy nazwy łacińskie rodzajów i gatunków, genów oraz oznaczenia alleli. Jeżeli zamieszcza się podziękowania bądź informację, że praca została wykonana w ramach grantu, wówczas należy napisać je na końcu pracy. Literaturę cytuje się w tekście pracy podając: nazwisko autora i rok wydania publikacji. Należy cytować najistotniejsze prace dotyczące danej tematyki w ilości maksymalnie do ok. 40. pozycji, z wyjątkiem prac przeglądowych. W przypadku kilku pozycji zamieszcza się je chronologicznie. Spis literatury, pod nagłówkiem „Literatura” powinien być uporządkowany alfabetycznie według pierwszego autora i chronologicznie.

Formularz zgłoszenia